Sunday, October 7, 2012

pain in the arse kah?


macam ni ceritanya.
aku ada kawan.tak perlu lah aku sebut nama dia.
haritu dia ada tanya aku

dia: eh, kau apsal tak kerja lagi?
aku: tak dapat lagi laa
dia: kerja design ni banyak kan..
aku:...

walaupun ni bukan dialog sebenar.tapi isi pentingnya lebih kurang macam tu lah.
dia tanya aku sambil buat muka kerek macam kau dah kerja dekat shell gaji empat ribu setengah sebulan.padahal sama je.unemployed!
sentap and speechless masa tu.
atau mungkin emo dan tahap kesentapan terlebih time tu.




realization.
kadang-kadang susah untuk kita nak sedar,yang kita sama dengan orang lain ataupun lebih mungkin kurang
kadang-kadang perlu bukak mata sikit.pandang keliling kau.tengok apa yang patut.
jangan asyik cari salah orang.padahal salah sendiri.
tamak.ambil hak orang.
jangan tuduh orang hati hitam.bila hati sendiri kita tak tahu warnanya
aku cakap dekat diri aku dan jugak orang-orang yang rasa nak terasa





ps: second interview next week.harap doakan kejaayaan aku.thanks semua.lol




No comments:

Post a Comment