Sunday, January 2, 2011

untuk bacaan lelaki sahaja. gadis dilarang!


hey! rajin pulak aku update. almaklumlah tahun baru kononnye. 

WARNING yaa: ENTRI IN UNTUK BACAAN PARA JEJAKA SAHAJA. GADIS DILARANG! 

kalau nak baca gak sebarang sakit hati, jantung, gaut diabetes adalalah tidak ditanggung oleh penulis.

ok sebelum aku memanjangkan entri ini. sila lah tonton video dibawah dahulu. bagi yang berinternet kelajuan rendah tu biar video tu buffering dulu. baru aman hidup kau nak menonoton. aku tak nak lah kang jadi adegan slomo tak bertempat pulak macam sinetron si loser garuda. kan? 
ok, selamat menonton!


amacam nak beli satu?

aku pon puas jugak cari kat malaysia nih. takde jual pulak. lambat lagi kot masuk market malaysia. tapi takpe abang-abang, pakcik-pakcik sekalian. saya ade beberapa perkatan yang mungkin boleh membantu anda. bila bini/ makwe anda cakap. haruslah untuk kehidupan yang lebih bahagia di hari muka. 


7 maksud tersirat kau perlu tahu





#1 FINE: bila di cakap fine dengan nada yang tegas. sebenarnya tidak, awas jangan tertipu! lagi satu fine akan diucapkan untuk mengakhiri conversation antara kau dengan die. sama macam dalam video diatas.

#2 FIVE MINUTES!: 5 minit bemakna 30 minit. kalau pompuan kau cakap "yang, 5 minit ya". kau patut bermonolong dalaman "ye lah i tunggu u 30 minit" 

#3 NOTHING: nothing bermakna something. ade lah something wrong yang kau buat tu. bila bermula nothing biasanye die akan di akhiri dengan fine (rujuk #1). get used to it!

#4 GO AHEAD: atau dalam bahasa melayunya 'pergilah'.
maksudnya "kalau berani pergilah" ataupun "kalau nak mampus boleh pegi!"


#5 THAT'S OK: ni statement bahaya ni brader. ni macam ala-ala pendendam gitu. nanti kau akan kene revenge die bagi balik takpun die tengah fikir panjang-panjang macam mane kau nak balas balik kesilapan kau tu! ingat tu!

#6 THANKS: kalau die cakap "thanks". kau cakap je "you're welcome". dah selamat kau. tapi bila dia cakap "thanks a lot!". jangan pulak kau cakap "you're welcome" kompem kau kene "whatever!" lepas tu (rujuk maksud whatever #7). bila dia cakap "thanks a lot!". kau senyap je, sambil senyum kerang busuk, itu lebih selamat.

#7 WHATEVER: kalau dalam bahasa melayunya "apa-apa lah" bermakna "fcuk u!" atau lebih sopan sikit "celaka punye jantan!"



alrite aku bagi tujuh dulu hari ni. kalau ade permintaan. nanti aku bagi lagi. dah aku belagak macam kamus dewan pulak. ok lah sebelum tu aku nak tanya kau orang satu soalan. cepu emas ni brader! 
tengok gambar dibawah:


soalannya:









till then, bubye!




p/s kalo ade gadis yang sentap sori ya! kan abang dah bagi warning awal-awal jangan baca.

10 comments:

  1. AHAHAHAHAHAHAHAH. aku skeeeeeeee. wakakakakak.

    ReplyDelete
  2. macam biase buat je tu...hahaha

    ReplyDelete
  3. tak lah fadh. saya tak pandai melukis.

    ReplyDelete
  4. tak sentap...hehe bertetapan lah fakta itu...dudududdu

    ReplyDelete
  5. hahhahaha....mmg kelakar la...tp sebenarnya mmg betul pun mcm tu...klu pompuan ckp fine...sbnrny ME not OK....

    nice info sharing bro....nak lagi...

    ReplyDelete
  6. nak lagi ke?
    oh ade gak permintaan.
    takpe nanti aku gali lagi.

    ReplyDelete
  7. silakanlah gali....x sentap pown

    ReplyDelete
  8. haha.. baek. nantikan kemunculannya.

    ReplyDelete