Friday, March 19, 2010

...


 you think about the future too much,
you kinda forget about the present obviously.
                                                                -van wilder-

Tuesday, March 2, 2010

cikgu,saya nak tukar jawapan boleh?

dulu cikgu sekolah rendah slalu tanya.
cikgu: murid-murid kamu nak jadi ape bila besar nanti.
A: saya nak jadi guru, macam cikgu.
S: saya nak jadi askar.boleh tembak-tembak
F: saya nak jadi doktor.boleh tolong orang.
cikgu: apis, awk pulak nak jadi ape?
aku: errrm..jurutera. (ringkas aku jawab.tapi tak tau pon jurutera tu ape)

bila sekolah menengah, time2 cikgu baru masuk.
cikgu: assalamualaikum semua, saya cikgu baru awak untuk subjek X.ok ape kata hari ni kita berkenalan dulu.mula dari yang kanan.
pelajar 1: nama saya N..bla..bla..bla..cita-cita saya doktor sakit puan.
pelajar 2: saya A..bla..bla..bla..saya bercita-cita nak jadi chemical engineer.
pelajar 3: nama saya L bla.bla..bla..saya nak jadi lawyer.
cikgu: ok. bagus..yang kat tepi tu pulak?
aku: nama saya muhammad nur hafish..bla.bla..bla..cita-cita saya designer.a good designer.
cikgu:ohh. ok.
kelas:...diam..

bila bersekolah dekat sekolah yang ramai budak-budak pandai (kecuali aku). memang sume nak cita-cita tinggi.chemical engineer lah, doktor tulang lah (orthopedic kot). tapi bila aku cakap nak jadi designer, ade yang ok, ade yang kutuk. satu hari ada makhluk tuhan cakap kat aku..ape lah ade dengan art n design ni..aku cuma senyap dan memaki hamunnya dalam hati sahaja..

jadi macam-macam boleh?

tapi tu sume cerita lama.cerita dulu-dulu..kalau lah sekarang ade lagi orang  tanya soalan tu..

orang: cita-cita awak nak jadi apa?
saya: kalau boleh saya nak jadi sume. apa yang termampu, kecuali KAKI BODEK, KAKI AMPU, KAKI CIUM BONTOT orang.

kalu aku jawab macam ni dulu cool x?hahaha